24 de nov. de 2019

Regras básicas do Ultimate (xogo alternativo)

O lance (pull)
Cada punto empeza cun lanzamento desde a liña de gol ( lance). Todos os xogadores deben permanecer na súa zona ata que o  lance sexa realizado. Ao principio do partido sortéase que equipo lanzará o primeiro  lance . Despois de marcar un punto se para o xogo. O equipo que marcou queda nesa zona e lanza o  lance converténdose así no equipo que defende. Desta maneira, os equipos cambian a dirección de ataque en cada punto.  Se o  lance cae fóra do campo, o lanzador pode empezar desde a liña por onde saíu o  lance, ou desde a marca de ‘ tixolo’ (brick) máis preto da súa propia zona. O lanzador indica a opción de ‘ tixolo’ levantando a man sobre a súa cabeza e dicindo ‘ tixolo’.
Dentro e fóra do campo
Un disco está dentro do campo cando o receptor atópase dentro do campo cando colle o disco. Se colles o disco saltando no aire, o teu primeiro punto de contacto debe ser dentro do campo. As liñas laterais non forman parte do campo. Se colles o disco dentro do campo pero a inercia faiche saír, debes volver ao momento polo que saíches despois de coller o disco.
Agarre coas dúas mans
Está permitido lanzar o disco de maneira que voe por fóra do campo e logo volva a condición de que non toque nada fose do campo e sexa collido dentro do mesmo. Se o disco sae fóra, é un cambio de posesión ( turnover). Non importa que equipo foi o último en tocar o disco.
A xogada continúa desde o lugar por onde abandonou o terreo de xogo.
Non correr co disco
Non está permitido correr co disco ( travel). Despois de coller o disco en carreira, debes pararche canto antes. Unha vez parado, debes manter un pé fixo, pero podes mover o outro: isto coñécese como  pivotar.
Regra dos 10 segundos
O lanzador ten 10 segundos para lanzar o disco. O defensor pode colocarse enfronte de ti (lembra: sen contacto) e contar no alto ata dez en intervalos dun segundo. Se o disco aínda se atopa na túa man na ‘d’ de ‘dez’, o outro equipo gaña a posesión do disco.
Cambios de posesión ( Turnovers)
O equipo defensivo gaña a posesión do disco ( turnover) se o ataque falla ao coller un pase, se o collen fóra do campo, ou se o disco é interceptado ou tirado por un xogador defensivo.
Os cambios de posesión tamén suceden cando:
A marca chega a ‘dez’ antes de que o disco sexa lanzado.
O disco é dado dun xogador a outro sen ser lanzado.
O lanzador colle un pase propio sen que tocase antes a outro xogador.
O equipo en ataque tenta coller un  lance pero cáeselle o disco.
Tras un cambio de posesión sucedeu dentro do terreo de xogo, o outro equipo debe inmediatamente renovar o xogo no punto onde o disco parou ou foi collido.
Non vale tocar
Faltas, violacións e infraccións
Ultimate é un deporte de non-contacto. O contacto físico debe ser sempre evitado.
O contacto perigoso ou que afecte o desenvolvemento dunha xogada é unha falta.
O lanzador non pode ser defendido por máis dun xogador á vez ( Double  team).
A marca non pode estar máis preto do lanzador do diámetro dun disco, ou 1 metro. ( Disc  space).
A marca non pode golpear nin quitar o disco da man do lanzador. Con todo pode tentar bloquealo coas súas mans ou pés un disco fose lanzado.
Se xogadores opostos collen o disco á vez, o ataque gaña a posesión do disco.
Os xogadores non poden provocar encontróns, interferencias ou bloqueos para obstaculizar o camiño dos xogadores defensivos ( pick).
Pase básico do disco
Pitar faltas, violacións ou infraccións.
Se consideras que un opoñente che fíxo unha falta podes pitar ‘falta’. Se o disco está no aire, a xogada continúa ata que a posesión sexa establecida (un disco colleito ou un cambio de posesión). Se o teu equipo consegue a posesión, a xogada continúa (lei da vantaxe), pola contra se para inmediatamente. Despois de parar unha xogada, explícase que falta se cometeu e discútese co outro xogador envolto na mesma. Se o opoñente non está de acordo dirá ‘contesto’ ( contest) e o disco volverá ao lanzador previo. Se está de acordo en que houbo falta, dirá ‘non contesto’ ( uncontested) e normalmente gañarás a posesión do disco. A xogada renóvase cun recoñecemento, a marca toca o disco da man do lanzador e di ‘disco en xogo’.
Puntuación
Marcas un gol se colles o disco na  última-zona que estás a atacar. Se estás no aire, o teu primeiro punto de contacto debe ser a zona. Se o teu pé toca a liña de gol, non é un gol. Despois dun gol, a xogada muda  e os equipos intercambian as zonas que están a defender. O primeiro equipo en anotar 15 goles nun tempo límite de 90 minutos gaña, pero isto pode cambiar en función do nivel da competición.
Outro tipo de pase ou lanzamento
Substitución de xogadores
Despois de cada punto podes cambiar tantos xogadores como queiras. Durante o punto un xogador só pode ser substituído debido a unha lesión. Despois dunha lesión a xogada párase e o outro equipo ten dereito, se o desexa, a cambiar tamén a un xogador.
ESPÍRITO DE XOGO ( SPIRIT  OF  THE  GAME -  SOTG)
O  Ultimate  Frisbee constrúese en torno ao Espírito de Xogo, o cal delega sobre cada xogador a responsabilidade de aplicar o xogo limpo. Non hai árbitros. Os xogadores son os únicos responsables de administrar as regras e rexerse a elas, mesmo nos campionatos do mundo. Foméntase o xogo competitivo, pero isto nunca debe supoñer a perda do respecto mutuo entre os xogadores. Tampouco o xogo competitivo debe sacrificar o cumprimento das regras do xogo acordadas, ou o simple feito de gozar do xogo.
----
Nota: Este é só un extracto das regras. Se queres participar nunha competición oficial, deberías familiarizarche coas regras oficiais da  WFDF, as cales as podes atopar na web da  WFDF ( wfdf. org). Ademais, os xogadores máis experimentados estarán encantados de ensinarche as regras e o bo espírito, así que non teñas medo de preguntar.  Ver algúns puntos espectaculares.

Ningún comentario:

Publicar un comentario